Fake nurse Lina

Hej bloggen! Nu var det längesen igen. Idag skrev jag en uppsats som jag blev jättenöjd med mig och blev i en writing mood. Och varför skrev jag en uppsats kanske du undrar? JAG HAR BÖRJAT STUDERA!!! Närvårdare!!! Nu lever jag typ 50% mindre i sängen vilket är en stor förbättring.  Mina dagar består nu utav två timmars (min lärare rekommenderar att vi ska studera två timmar dagligen för att hålla sig ikapp med studierna) studerande, mat och cigaretter. Allt har dock inte varit en dans på rosor.

Idag blev jag underkänd i läkemedelsräknings tentan. Jaaaa, jag vet… det var nog inte bara jag som misslyckades men jag studerade i en vecka och inget har fastnat i min hjärna och jag fick (som vanligt) hjärnsläpp när jag vände på pappret och såg frågorna. Det var som att dyslexi-Lina bara slutade förstå tecken och siffror. Dock gick läkemedelslära tenten bra och jag fick godkänt och det är fan tur för jag skulle inte hanterat att misslyckas mer då jag också studerade som en galning på det också. 

Jag håller alltid ett smil på läpparna när jag är i skolan. Jag vill inte visa att jag är svag men jag ska inte ljuga - det har inte varit lätt. Ångesten dagen innan jag ska till skolan är fruktansvärd. Det är som att jag önskar att jag ska bli jättesjuk och inte kan gå. Men jag har lovat mig själv att jag inte kommer skolka ofta. Eftersom det är en vuxenutbildning är jag inte i skolan varje dag och det är så jävla skönt att man kan hinna återhämta sig innan  nästa gång man ska till skolan.

 Har dock lite mixed feelings angående mina lärare. En av dem är jättenegativ och säger alltid ’’ÄÄÄÄÄÄ Det kommer bli sååååå jobbigt för nu’’, ’’JAA DE E INT LÄTT NÄR DE E SVÅRT’’, ’’hälften av er kommer inte klara er’’ Asså snälla nån va hon håller på…… En annan är alltid på dåligt humör och blir bitchig om man gör fel. Like?? Vi går denna linjen för att LÄRA oss och ingen kan allt från början. En annan är ba allmänt bossig och jobbig. Men jag har en snäll lärare också! Hon har roliga lektioner och alltid positiv, snäll, bra på att lära ut och viktigaste av allt: LYSSNAR PÅ VAD VI HAR ATT SÄGA!!

Men under denna månaden av skola har jag faktiskt lärt mig massor. Jag kan numera injicera, bädda sängar the proper way (inte så lätt som det låter, haha.) dosera läkemedel, mer tecken (teckenspråk), tvätta upp bajs och spyor, anatomi med mera! 

Hoppas bara att jag inte går in i väggen för det tenderar att hända när jag inleder studier.  Jag har blivit erbjuden en arbetsplats (läroavtal) men är inte säker på att det är en så bra idé med tanke på vart jag varit i mitt personliga helvete alldeles nyss. Denna livstidsförändningen måste nog ske långsamt för annars kommer jag nog inte klara mig. 

Tack för mig! Nu ska jag sova <3

I hjärnan min | |
Upp