Lina

Hej bloggen!

Har märkt att jag har mycket nya läsare! Är glad att just du läser. Därför vill jag berätta lite om mig som nya läsare inte vet! 

Jag heter Lina. Jag är 24 år och bor i en liten kommun i Finland. I mina tonår var jag mycket i Sverige och flyttade dit sen men stannade i mindre än 1 år. Helt ärligt är det bästa jag gjort för mig själv i hela mitt liv var att flytta därifrån. Jag trivdes inte och familjen jag bodde hos gjorde mig ätstörd men det fattade jag inte förräns några år sen men deras matvanor var helt sjuka. Så på grund av det har jag nu en ätstörning. Bulimi. 

Jag har andra mentala problem också och har varit mycket på psykiatriska avdelningar. Jag har sysslat med droger och alkohol men insåg att det bara gjorde mig paranoid så är inte full/hög varje dag mer. Jag tar dock väldigt mycket mediciner för mina problem och jag hatar det. Vill verkligen bli medicinfri någon dag men vet att det kommer vara en bergochdalbana. Vården checkar upp mig varje vecka och jo det är bra men lite jobbigt att alltid behöva ha möten och besök. Jag har dock väldigt bra kontakt med min familj och alla hjälper mig så gott dom kan. Jag har dessutom två söta katter. Bert och Olwen! När jag känner mig nere kramar jag dem och alla problem försvinner. 

Panikångest är något som jag inte haft i mina tidigare år men förra sommaren (2022) började jag få panikattacker. Först trodde jag att jag hade problem med hjärtat och ringde 112 några gånger på grund av det. Det visade sig iallafall vara panikattacker. Det var iallafall en lättnad men det har inte varit lätt. Jag får dem ofta när jag är ute bland folk, på bussen och hemma när jag känt ångest. 

Jag älskar musik och hästar och på hösten ska jag studera djurhållning eller musik beroende på om djurhållning blir av. Jag är lite nervös med tanke på panikattackerna men jag är också glad att jag inte kommer ligga i sängen hela dagarna på grund av depression. Jag kommer gå upp på morgonen och åka till skolan som en normal människa. Jag hoppas mitt psyke klarar av det. 

I hjärnan min | |
Upp