Hemkomst

Enligt mitt veckoschema ska jag sitta i soffan på avdelnings sidan och lösa korsord eller skriva. Jag valde att skriva. Så nu sitter jag här på en mörkblå soffa framför en stor tv som spelar engelska robinsson. Bakom mig är en sal. Salen där vi äter. Väggarna är blå och det är extremt fattigt med konst eller andra färger. 

Imorgon blir jag utskriven. Är orolig hur det kommer gå men jag ska göra det bästa. ”Snart är det vår snart är det vår snart är det vår” tänker jag. På våren mår jag alltid bättre - speciellt när mamma och pappa lovat mig en cyckel jag kan cyckla runt på istället för att gå (vilket jag tycker är tråkigt). Kan bara drömma om att cykla runt. När jag bodde hemma hos mina föräldrar brukade jag ta en cyckeltur på kvällen för jag läst att om man rör på sig innan man natten kommer man falla i sömn mycket snabbare. Det funkade tills jag blev deprimerad och cyckeln började rosta. 

Finner det väldigt mysigt att blogga. Om jag hade mod nog skulle jag säkert vlogga men jag är för ful för det. Jag menar såklart inte att man inte kan va ful och vlogga men jag står inte ut att se mitt ansikte på bild, video eller spegeln. Men kanske jag nån gång kommer göra det men det är nog om flera år.

På tisdag börjar mina sånglektioner! Jag är så spänd men ändå inte nervös. Vet bara inte vad jag ska sjunga för henne första lektionen. Eller jag antar att man måste visa sina nutida skills innan vi kan börja på det. 

Kul att komma tillbaka till bloggen. Nu undrar jag vad jag ska blogga om nästa gång? Kommer alltid på något men blir ofta bara textrer där jag grubblar om framtiden och dåtiden. Nu är det dock middag så ska äta nu! Byeeeee

 
I hjärnan min | |
#1 - - Eliana :

Cykla är så skönt, och jag älskar också våren. Då mår jag bättre, och på sensommaren.

Vad roligt med sånglektioner, det vill jag också ta. Vad kostar det ungefär?
Älskar att sjunga även om jag inte sjunger rent men hade verkligen velat kunna sjunga vackert.

Roligt att du bloggar, det blir ju lite annorlunda än att vara begränsad med tecken som på insta osv. Kommer följa din blogg så får vi helt enkelt se när du skriver igen 😊🤍❤️🤍

Svar: wow!! Du är min första kommentar någonsin! <3
Mina sånglektioner kostar 500 kr per termin (TROR JAG)

Tack för att du vill följa min blogg. Ska verkligen anstränga mig att skiva mer. Det är jättebra för mitt psyke. :) <3

Luna

Upp