Vila i frid Molli

Den 19.3.2021 så lämnade Molli oss. Hon var kär till oss alla som hade fått chansen att lära känna henne.

Molli hade många kompisar. Alla älskade ju bara Molli liksom. Hon var stjärnan när jag tog hem mina kompisar till mig. Det var på den tiden hon hade som mest energi. Hon var rätt så valpig väldigt länge. Det var bara de sista gångerna jag träffade henne som jag verkligen märkte att hon var gammal. Annars hade hon en ung själ.

Molli kom med i bilden när jag var tio år gammal. Jag hade tjatat om en hund väldigt länge och jag vet inte vad det var som fick mamma och pappa att ta steget att köpa. Plötsligt var dagen kommen och jag skulle äntligen få dela livet med en hund. Bilvägen hem från Mollis förra ägare var lång. Mina mungipor var upp till öronen och jag kunde helt enkelt inte sluta le. Det var mitt livs lyckligaste dag!

Hon hjälpte mig även väldigt mycket. Som barn var jag rädd att vara ensam hemma och det försvann direkt Molli hade flyttat in. Hon var trygghet. Molli var också alltid där när jag satt och grät efter skolan. Hon lade alltid nosen på mina händer som täckte mitt ansikte. Sådan tröstan har jag inte fått av någon annan. 

 

Tack för tiden jag fick med dig. För alltid saknad. 

 

 
2009-2021
I hjärnan min | |
Upp