2021 ÅRSRESUME

Januari:

Januari började i min lägenhet. Jag minns att jag stog ute på balkongen och kollade på fyrverkerier. Jag trodde året 2021 skulle vara MITT år. I januari hände inte mycket. Bakade muffins med strössel på med Frida och började ta selfies utan filter vilket var en big deal för mig. Hade även ett crush som jag matchade med så himla bra men tyvärr hörni så blev han klängig så var tvungen att dumpa honom. Min ätstörning blev väldigt mycket värre också. Jag blev även blond igen i januari. Skolan gick helt okej också men efter ett tag tappade jag lusten igen och valde att inte göra mina uppgifter. Däremot fanns lusten för benzo missbrukande där.

 

Februari:

Frida basically bodde hos mig i februari och vi kollade på Glee. Vi slutade kolla på Glee efter ett tag tho. Vi satt alltid i min blåa soffa som jag fick gratis från roskalva sipoo. Inte så mycket annat hände. Min lägenhet var en mess också för jag pallade inte städa. 

 

Mars:

I mars blev jag inlagd. Ny avdelning i Borgå som ja hatade så mycket. Var där i en vecka. Rökte en del gräs i mars. Molli dog också så mars var en sörjande månad. Hade väldigt svårt att sova och tror inte jag gjorde så mycket men vem vet kanske jag gjorde det men min Ablilfy hjärna kommer inte ihåg så mycket. 

 

April: 

Fick en identitetskris som vanligt och färgade håret rosa. Blev sedan inlagd och där var jag i typ 2-3 veckor för att jag började äta Leponex. Från och med april till typ augusti tog jag blodprov varje vecka. När jag kom hem från psyket hade Frida flyttat in! Jag tog tag i hårdhandskarna och började städa igen för att Frida bor här och jag var tvungen att skärpa mig. Vi fick även våran första TokyoTreat låda med massor av kul japanskt godis och dryck.

 

Maj:

inte mycket hände i maj. Jag klippte lugg och hade den i typ två veckor tills jag tröttnade. Just det - jag fyllde 22.

 

Juni:

Min dator gick sönder och fick spendra massor av pengar för att fixa den. Frida hadde sin första middag med family Greenrose. Vi låg i hängmattan med blomsterkransar på och njöt utav sommaren. Fick också min stödperson i juni. 

 

Juli:

Var i Vessö med Frida. Jag sov i tält. Det var mysigt men också kallt. Vi kollade på Bachelor och åt pitabröd med lax. Sov även några nätter hos Fridas mamma och fick träffa Rosetta för första gången. Det var kul except att jag fick extremt ont i ryggen av att sova på soffan. 

 

Augusti: 

Nya familjemedlemmen Olwen kom hem! Katterna bråkade och Berts nya smeknamn blev Morran då han morrade så mycket. Ines fyllde år och vi firade hemma hos mamma. Jag stog för dekorering av tårtan och den blev sjukt ful. Inte min proudest moment. Var i skogen med min syster och hennes familj. Vi såg en stor jävla huggorm och tappade bort oss i skogen men det var mysigt ändå. 



September: 

Plockade lingon i skogen med mamma och Knutte. Låt oss inte glömma att satsuma säsongen började och jag åt ett kilo satsumas varje dag. Inte så mycket annat hände. Bert och Olwen blev bästa vänner iallafall. 

 

Oktober: 

I början av oktober blev jag inlagd igen. Min värsta period. Hatade allt och speciellt vården på avdelningen. Blev tvingad att göra saker jag inte ville för att hålla personalen nöjd. Jag och min bror började på konstkurs och jag kan inte påstå att jag tyckte det var roligt men min bror älskade det så jag låtsades tycka det var najs. Gick till tandläkaren också och hade den värsta panikattacken i tandläkarstolen. Vi kom överens om att jag skulle få lugnande mediciner tills nästa ingrepp. Karvade en pumpa med Ines och mamma. Det var mysigt.

 

November:

Något konstigt hände. Min näsa förändrades. Det är en long story så tänker inte ta den just nu. Köpte en galaxy lampa från Jysk och det kan vara purchase of the year!!!! Olwen blev steriliserad också och hadd tratt i en vecka. Stackare.

 

December: 

Laddade ner The Sims 2 på datorn. Kanske det bästa jag gjort iår. Började på häst terapi en gång i veckan! Också det bästa jag gjort. Firade jul med familjen. Det var dom vanligt extremt jobbigt för mig då man måste vara social i flera dagar. Jultomten kom tho, det var ganska komiskt. 

 

 

Nu är året slut igen. Har absolut inga förväntningar inför 2022 och tror det kan va bra då jag inte fick något gjort från 2021 bucketlisten. 

 

Önskar dig som läste detta ett härligt nytt år! 

I hjärnan min | |
Upp